Slutbesiktning & värdering

I måndags hade vi slutbesiktning!
Det gick jättebra. Det enda det anmärktes på var att det drog lite kall luft i två dörrar samt att det skulle fogas på några ställen i köket.
Idag kom det tre hantverkare och ordnade det hela. Så nu är allting klart :)

Igår kom det en värderingsman och kollade på huset för att göra en värdering av huset. Det gick också bra och huset värderades högre än vad vi hade förväntat oss, vi är supernöjda med det.
På måndag är det dags att träffa vår bankman Lena igen för att lägga upp lånet på vårat hus.

Tina

Hejsan!

Får man fråga vad slutnotan slutade på för villa kalmar? (exkl tomt).

Vad blev huset värderat till?

jag och sambon ska ochså på bygga hus och funderar på smålandsvillan. är ni nöjda såhär långt?

svar gärna via mail.

God jul! /Tina

Jenny

Hej!

Jag och min sambo håller också på att bygga ett villa Kalmar. Kommer stå på plats den 25:e februari så nu börjar nedräkningen! =)så det är kul att läsa bloggen och se vad som väntar oss!

Jag undrar om det får plats med en 80 cm bred kommod i badrummet? Vad har ni för mått på er?



MVH Jenny

Moderator

Hej Jenny! Kula att du tycker om vår blogg :)

Vår kommod är ca 60 cm bred och då har man några cm över på varje sida. 80 cm skulle kunna funka, 90 cm med men då hamnar den nära väggen och toalettstolen.

Jenny

Tack för ditt svar! Det låter strålande :)

Gott nytt!

Sara

Hej!



Jättefint ni har fått i nya huset! Har följt bloggen ett tag och vi är på G att bygga en Villa Kalmar. Tänkte höra om du har några tips "att tänka på" så här i början av projektet? All hjälp tas tacksamt emot! mvh Sara

Moderator

Hej Sara! Alla tips som jag kommer på har vi skrivit ner i bloggen :) Läs i början i bloggen när vi var i samma fas som ni är. Där står det säkert om saker man ska tänka på :)

Ida

Hej!

Jag har samma fundering som Tina.

Vad slutade hela kalaset på? Förutom tomten då..

Jag och min sambo funderar också på att bygga Villa Kalmar.

Måste säga att jag tycker ni har det superfint hemma hos er!

Skicka gärna svar till min mejl också =)

MVH Ida.